Tlf.: 64 98 98 70

post@dtklinikk.no

 

 

© 2016 DT-Klinikk AS

 

Følg oss på sosiale medier

Kontakt oss for mer informasjon

Åpningstider sentralbord

Mandag:

Tirsdag: 

Onsdag: 

Torsdag:

Fredag:  

 

Vi har dag- og kveldstimer

  • Grey Facebook Icon

 

09-15

09-17

09-15

09-15

07-14

 

 

SOMMERTRENING MED DFI SKADEFRI

Drøbak Tverrfaglige Klinikk er medisinsk støtteappatat til A-lagene i DFI Fotball og ønsker samtidig å være en viktig bidragsyter til barne- og ungdomsidretten lokalt. På vår facebookside gir vi råd og tips til trenere om behandling og forebygging av idrettsskader

SOMMERTRENING HÅNDBALL 14/15-ÅRINGER

Treningsprogrammene du finner under har som mål å øke din fysiske kapasitet, både når det gjelder styrke og utholdenhet. Skal du utvikle deg som håndballspiller, vil din fysiske form være en avgjørende faktor med tanke på hvor mye belastning kroppen din tåler, og følgelig hvor mye du kan trene.

Håndballforbundet anbefaler at alle øktene gjennomføres hver uke. Det betyr 3 løpeøkter og 3 styrkeøkter. Det beste er å kombinere én løpeøkt og én styrkeøkt, slik at du får gjennomført dem på 1 dag. Da passer det fint å trene annenhver dag, eksempelvis mandag, onsdag og fredag. Under finner du programmer for 3 forskjellig utholdenhetsøkter, en langkjøringsøkt og to intervalløkter. Vi har laget en video med styrkeøkter du kan utføre på utegym-anlegget på Høiås, disse øvelsene er inspirert av programmene fra håndballforbundet. Alternativt kan du gjøre strikkprogrammet eller garderobeprogrammet som vi har publisert tidligere. Hvis du ikke kan løpe så kan du sykle i stedet. Hvis du er målvakt så kan du bytte ut løpeøkter med målvaktøvelsene med fokus på mobilitet.

Styrke- og utholdenhetstrening er som all annen trening – jo mer innsats du legger ned i øvelsene, desto mer fremgang får du. Ha derfor som mål å utfordre deg selv på dette området, slik at du prøver å presse deg litt mer enn du tidligere har klart. Det vil føre til økt fremgang, noe som er veldig motiverende!

NB! Det er viktig å lese nøye gjennom forklaringen til øvelsene, slik at du gjør dem så teknisk korrekt som mulig.

 

God sommer og lykke til med treningen, og stå på!

SOMMERTRENING

Sommertreningsprogram for håndball og fotball

Skuddkraft og skulderstabilitet

Styrkeøvelser med strikk for håndballspillere. trykk på tittelen for å se hele programmet

Styrkeprogram

Enkelt styrkeprogram som kan utføres i garderoben før eller etter ordinær treningstid

Please reload

MEDISINSK STØTTEAPPARAT
Henning Eliassen
Fysioterapeut
Niclas Lundmark
Niclas er muskelterapeut, men også turntrener og kurslærer i Norges Gymnastikk og turn-forbund. Han brenner for basistrening og sier: "man må være trent for å trene"
Stig Midtfjeld
Kiropraktor
Show More