smerter drøbak klinikk idrettskade forebygging basistrening lyskestrekk

DFI SKADEFRI

Drøbak Tverrfaglige Klinikk er medisinsk støtteappatat til A-lagene i DFI Fotball og ønsker samtidig å være en viktig bidragsyter til barne- og ungdomsidretten lokalt. På vår facebookside gir vi råd og tips til trenere om behandling og forebygging av idrettsskader

HAR DU FÅTT EN IDRETTSSKADE?
Vi hjelper deg!

Det skjer skader i alle idretter, men enkelte idretter er mer utsatt, som for eksempel kontaktidretter som håndball og fotball.

Vi kan hjelpe deg med behandling og rehabilitering av de fleste idrettsrelaterte skader, både belastningsskader og akutte skader.

De vanligste idrettsskadene vi behandler er:

• Knesmerter som schlatters og hopperkne

• Smerter i legg og akilles

• Fot- og helsmerter

• Ankelovertråkk

• Strekkskader i lyske og lår

BASISTRENING /SKADEFOREBYGGENDE TRENING

Årsakene til at idrettskader oppstår er mange og ofte sammensatt, men vi ser ofte at ensidig belastning og mangel på basistrening er en medvirkende faktor. Vi kan hjelpe ditt lag med implementering av basistrening og skade-forebyggende trening. Forskning viser at systematisk styrketrening og løpsøvelser 2 ganger i uken kan redusere alvorlige ankel- og kneskader, samt belastningsskader med 50 %

MEDISINSK STØTTEAPPARAT
Henning Eliassen

Fysioterapeut

Niclas Lundmark