top of page

TRENING

Våre fysioterapeuter og manuellterapeut tilbyr deg et individuelt tilpasset treningsprogram med utgangspunkt i dine behov og dine forutsetninger. Vårt tilbud inkluderer slyngetrening, medisinsk treningsterapi og skadeforebyggende trening. Det er også mulig å få veiledet trening på din arbeidsplass.

SLYNGETRENING
 

Slyngetrening i Redcord er en ny form for styrketrening som er meget effektiv for å trene både støttemuskulatur og bevegelsesmuskulatur for å:

1. Øke funksjonell muskelstyrke og -utholdenhet

2. Bedre koordinasjonen og balanse
3. Forhindre og forebygge skader

 

Trening i slynger gjør at kroppen må stabilisere samtidig som du gjør styrkeøvelser. Slik trenes muskelsamspillet, helt fra de innerste, små støttemusklene til de store, synlige musklene. Dette er det vi kaller funksjonell styrke. En økt på bare 10 minutter daglig kan i magne tilfeller være nok til å gi oppsiktsvekkende gode resultater.
Slyngetrening i Redcord er:
• Lett å tilpasse alle treningsnivå - fra enkel mosjon til toppidrett
• Veldig tidseffektivt – bedre resultater på kortere tid!
• God trening for alle, uansett alder og fysisk form

Mange norske toppidrettsutøvere bruker i dag slyngetrening i Redcord som sin eneste form for styrketrening.

Flere av våre fysioterapeuter bruker Redcord slynger i sin behandling, vi har fysioterapeuter med og uten driftstilskudd.

 

 

BASISTRENING / SKADEFOREBYGGENDE TRENING
 

Årsakene til at idrettskader oppstår er mange og ofte sammensatt, men vi ser ofte at ensidig belastning og mangel på basistrening er en medvirkende faktor. Vi kan hjelpe deg som idrettsutøver, mosjonist eller trener for et lag med implementering av basistrening og skadeforebyggende trening. Forskning viser at systematisk styrketrening og løpsøvelser 2 ganger i uken kan redusere alvorlige ankel- og kneskasder, samt belastningsskader med 50 %

Du selv kan og bør gjøre en innsats! Gjør et riktig valg for din egen helse! Det er så lite som skal til for at du skal få et sunnere liv; vær aktiv - lev et liv i bevegelse!
bottom of page