Tlf.: 64 98 98 70

post@dtklinikk.no

 

 

© 2016 DT-Klinikk AS

 

Følg oss på sosiale medier

Kontakt oss for mer informasjon

Åpningstider sentralbord

Mandag:

Tirsdag: 

Onsdag: 

Torsdag:

Fredag:  

 

Vi har dag- og kveldstimer

  • Grey Facebook Icon

 

09-15

09-17

09-15

09-15

07-14

 

 

DFI SKADEFRI

Drøbak Tverrfaglige Klinikk er medisinsk støtteappatat til A-lagene i DFI Fotball og ønsker samtidig å være en viktig bidragsyter til barne- og ungdomsidretten lokalt. På vår facebookside gir vi råd og tips til trenere om behandling og forebygging av idrettsskader

BASISTRENING /SKADEFOREBYGGENDE TRENING

Årsakene til at idrettskader oppstår er mange og ofte sammensatt, men vi ser ofte at ensidig belastning og mangel på basistrening er en medvirkende faktor. Vi kan hjelpe ditt lag med implementering av basistrening og skadeforebyggende trening. Forskning viser at strukturert oppvarming med styrketrening og løpsøvelser kan redusere alvorlige ankel- og kneskasder, samt belastningsskader med 50 %, under forutsetning at øvelsene blir brukt minst 2 ganger i uken.

Forebygging av ankel- og kneskader på balansepute
FIFA 11+ Manual

Oppvarmingsprogrammet SPILLEKLAR!, også kjent under navnet "The 11+", er laget for at du skal bli en bedre fotballspiller.

Programmet tar om lag 20 minutter å gjennomføre og består av varierte løpsøvelser, styrke- og spenstøvelser, samt balanse- og koordinasjonsøvelser. Du blir godt forberedt til videre fotballaktivitet med en gradvis oppvarming av muskulaturen. Løpsøvelsene i SPILLEKLAR! er også godt egnet som oppvarming til kamper. Se alle øvelsene/videoene ved å klikke her

BASISTRENING HÅNDBALL

Styrketrening/basistrening for DFI G14

Håndballaget ønsket styrkeøvelser med fokus på mage/core og skulderstabilitet. Her er et utvalg av øvelsene. Vi valgte å gjøre en del parøvelser for å gjøre styrketreningen mer lystbetont

BASISTRENING HÅNDBALL

Fokus på styrketrening med lek

Håndballaget ønsket styrkeøvelser med fokus på mage/core og skulderstabilitet. Her er et utvalg av øvelsene. Vi valgte å gjøre en del parøvelser for å gjøre styrketreningen mer lystbetont

BASISTRENING FOTBALL

Fotballaget ønsket fokus på mage/core og lyskeøvelser, og gjerne øvelser med ball.

STYRKEPROGRAM TURN

Mage/core og skulderstabilitet, turnspesifikt

Vi har hjulpet konkurransepartiet i turngruppa i DFI med et turnspesifikt styrkeprogram. Her er også Nordic Hamstring curl gjort turnspesifikt hvor det er lagt inn et skulderskyv.

OPPVARMING

Oppvarmingsprogram for turnere, men kan brukes av alle

Her er det laget et oppvarmingsprogram for turnere, her har vi implementert styrketrening i oppvarmingen, noe som kan være lurt for alle som har lite treningstid. Oppvarmingen bør ha overføringsverdi mot hovedaktiviteten, som for turnere er trening med stort behov for fiksering og skulderstabilitet. Første del er lek med stiv heks, hvor det er lagt inn styrkeelementer

OPPVARMING TURN

Oppvarmingsprogram til musikk, med koordinasjon, aktiv bevegelighet og styrke

Oppvarmingsprogram fra Borge turnforening. Her implementerer de koordinasjon, aktiv bevegelighet og styrke

Please reload

MEDISINSK STØTTEAPPARAT
Henning Eliassen
Fysioterapeut
Niclas Lundmark
Niclas er muskelterapeut, men også turntrener og kurslærer i Norges Gymnastikk og turn-forbund. Han brenner for basistrening og sier: "man må være trent for å trene"
Stig Midtfjeld
Kiropraktor
Show More